sök

onsdag

Underbart.







Fantastiska foton av Daniel Sannwald och Simon Foxton. Två otroligt talangfulla människor.
Neon + blommigt, naiva tatueringar och en dos gay. Bilderna får mig att tänka på sent 90-tal tidigt 2000-tal, och dem här låtarna:


 Jag har på mig linnen med orange-lila-rosa solnedgångar och palmer på. Slitna jeans som sitter på höften och hålls kvar där av ett tunt guldskärp. Jag har precis träffat den mest fantastiska personen i hela världen och är så kär att jag inte vet vad jag ska göra av mig själv. Så jag bestämmer mig för att NU, från och med nu ska jag se till att alla mina drömmar blir verklighet. Sagt och gjort. Jag cyklar i ilfart till Ikea, köper det billigaste parkett-imitationsgolvet. I omgångar fraktar jag hem det på pakethållaren, lägger det i mitt rum och målar en vägg ljus lila och resten i ljus sand.
Hög på Ray of light och endorfiner. Jag tror att golvet skulle föreställa oljad ek.
Sen går vi ut hela natten.
Promenerar hem, hand i hand i soluppgången. Över bron där spårvagnarna svischar förbi. När vi kommer hem sätter vi oss på taket utanför hans rum och somnar tillslut, trots måsarnas skrik.
Underbart.

Inga kommentarer: